Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

Bebis-Hysteri

Kategori: Allmänt

Varför är det sån hysteri kring bebisar?
"Sover hon i egen säng än? Har du slutat amma än? Tar hon inte napp!? (stackars dig!) Ska ni inte dela på föräldraledigheten ?? (herreguud)"
Jag vill börja med att säga att jag tycker verkligen det är upp till varje familj huruvida man vill dela på ledigheten och jag anser att varje mamma ska mötas med respekt huruvida hon vill göra med matningen av sin bebis.(amma lr ersättning) 
Men Varför i hela sinnens frid (??) har det blivit NORM att ersätta mamman? Ta bort tutten o vänj vid napp FORT! Vänj vid spjälsängen! Ut o gå i vagnen trots protester, bebis måste vänja sig! Helst eget rum dirr! Ta bort tryggheten o närheten, släng te ungen en trasa med bröstmjölk ist. Maktkampa MOT din bebis o se till att vinna! Ersätt ersätt, självständighet kvinna! Freeedom! 
 
What? Det här är Sååå inte jag. Vill du ha frihet o självständighet? Lev livet som singel några år INNAN du stadgar dig med familj?
Nej tacka vettja back in the days in the busch- "african mummy style." Barbröstade ammande mammor som lever nära varandra, ingen prestige o ingen skäms för sig, som låter bebis hänga i sjalen nära nära i säkert 2 år. (Eller tills nästa bebis kommer)
Låt bebis tutta när den vill, gosa, sova ihop, få vara nära, äta på dig, krypa på dig, dregla på dig såååå mkt bebis vill o behöver!
De är liksom inte bebisar direkt länge i livet?
 
Självklart måste alla i familjen må bra o man kan inte bara följa bebis behov slaviskt alla ggr, ibland måste man låta bebis "vänja sig" osv för att vardan ska funka men i vissa fall känns det västerländska samhället med dessa normer löjliga o onaturliga.
Nough Said.
 
Så här sover vi bäst ❤❤❤
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: