Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

Efterkontroll

Kategori: Allmänt

Idag var jag på efterkontroll. Det var nog bland det roligaste jag vart med om i hela mitt liv. Inför min förra efterkontroll (för 6 år sen) var jag dö-nervös för jag undrade vart jag skulle göra av min då skrikiga bebis som var vaken o skrek hela tiden. Just då sov han. O sov hela kontrollen o allt gick jättebra o min oro var helt obefogad. 
Idag. Jag kom in, glad i hågen för suttit i väntrummet o chitchattat med min nya mamma-kompis Sara. Jag började mötet med att skryta om min bebis som bara sover o äter o skrattar. Vi pratar lite o bebis är vaken och gnällig... Why. Dålig tajming Amy. Jag matar henne lite o sen hoppar jag då upp i populära stolen. Med bebis högt uppe i knät då hon fortfarande gnäller. Undersökningen börjar, då börjar bebis skrika! Hysteriskt! Jag ligger där och försöker lyssna på mvc sköterskans prat mitt i bebis skrik med bena spretandes åt alla håll och då bestämmer bebis för att kräkas. Ner hela mig. Fint hörrö.
-Öööh ursäkta mig. Hon spydde här.
 
Allt löste ju sig. Men jösses vilket kaos.
 
Efteråt på fiket med mammakompisen då. Vi hade beställt 2 chiabatta o 2 Cola. Colorna står på brickan o jag väntar på det andra. Står alltså kvar. Mannen i kassan -vad väntar du på? Jag. Med bred väskötska.
-På brööna! 
 
O jag ska va mammaledig i över ett år. Kommer ju tappa språket fullständigt!
 
Hemma efter ett bad somnade hon tillslut gott framför tvn...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: