Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

dålig mamma

Kategori: Allmänt

Igår när jag är på skolgården för att hämta Leon. Massa av mina gamla dagisbarn går på den skolan ju o brukar alltid morsa på mig. Igår kom Y. Underbar unge med världens största hjärta men ibland lite too cool for school. Så här gick konversationen.
 
-Tja Jessica (neutral)
-Heeeej Y!! Hur e läget? (glad)
-Vart är ditt barn?
-jag tror han är här uppe i skog..
-MEN ditt BARN!? Var är den? 
-jaha menar du den lilla, hon är i bilen
-HAR DU LÄMNAT HENNE!?!?
-öh asså, ja hon sov så..
-HAR DU LÄMNAT HENNE ENSAM I BILEN!?!?
-eeh ja? Vill du springa o vakta henne?
-Gärna! Var är bilen?
-breve fotbollsplan
 
Barnet försvann blixtsnabbt. Jag hämtar Leon, prickar av, tar gympapåsar o skolväskor o hela konkarongen o går tillbaks till bilen. Jag tänker att Y nog tröttnat på vakterit o börjat sparka fotboll lr nåt ist. Men nej. Han står vid bilen exakt utanför Amys dörr. Vaktar på fullaste allvar. Mitt hjärta blir helt varmt.
-är det lugnt eller?
-ja det är lugnt hon sover. 
-skönt. Tack för hjälpen snälla du. Såg du att jag hade fönstret lite öppet åt henne så hon fick lite luft? Så sån dålig mamma är jag kanske inte ändå?
-jag såg det...(han tänker nog att han kanske var lite för hård mot mig o säger:) Min moster brukar faktiskt oxå lämna sin bebis i bilen ibland.
-ok. Tack igen snälla Y, ses imorn!
-hejdå!
-hejdå!
 
summa summarum:  JAG ÄLSKAR UNGAR!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: