Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

Elevate

Kategori: Allmänt

Hej! (dagboken :P)
 
Nu följer ett flippat inlägg igen så till alla er som älskar normalitet och bär på mkt avundsjuka och dissar folk med "tokiga" ideèr kan sluta läsa nu. (såklart kommer dom läsa vidare, hihi jag är så smaaart!)
 
Igår när vi hade fredagsmys så kollade vi på en ny serie (som jag alltid somnar till på tisdagskvällar, vilket är irri för jag tycker den verkar bra) Hursom igår fick jag se den och den handlar om en psychokiller som är idiot såklart, det är ju alla psychokillers. Men jag fastnade för en mening "Elevate your soul" som jag var tvungen att googla på.
 
Hittade den här superfina texten.
 

Elevate Your Soul

The soul is our real Self which is now dormant. We have to awaken it, and that is called awakening or enlightening. Then you will know what the soul is. Now you only know what the body is and the brain is, and after awakening you'll know what the soul is.

The soul never dies! Whatever, disaster or dying, is only illusion.

The soul never reincarnates, just our habitual thinking, our desires, our attachments that reincarnate. If we know the soul, if we are enlightened, if we know the connection with the whole universe, we are not reincarnated anywhere, we are always right there. We are never born, and never die.

Body and Soul. We know that we and our soul, the source of inspiration and happiness, are one and the same and we know that we are not the body. We try to help the world and to help ourselves. But this is not the highest level, because we still have the ego and it knows its strength. Even when we say I and my Father are One, it makes two, and it is still too crowded!

~The Supreme Master Ching Hai~

 

 

Jag tror man hittar sin själ när man har upplevt mycket jobbiga saker och typ "vaknat" 

Fördelar med att leva som en "hel" människa

*Man är här och nu, närvarande i alla stunder.

*Man får snyggare ögon, nån slags "glow" liksom.

*Man vet att man är värdefull och lever efter den känslan i alla situationer.

*Man blir äkta och kan inte ljuga. (typ)

*Man ser igenom lögnare och falska människor och kan därmed välja bättre sällskap lättare.

*Man bryr sig inte så noga om att kroppen blir äldre för den kommer ändå försvinna.

*Man står över och vänder ryggen mot småsinthet och skitsnack.

Bland mycket annat!

Nu ska vi snart äta frukost. Gud vilken djup och fin morgon det blev. ;)

Puss o Kram! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: