Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

Jädra katt!!

Kategori: Allmänt

Åååååhhh jag döööör!
 
Nätterna hemma: Bäcken ont och jobbigt och bebis tycker om att sparka o hålla mig vaken men får till några timmars sömn per natt och är ju ledig så kan alltid sova lite mitt på dagen oxå.
 
Nätterna här nere: Bäcken ont och jobbigt och bebis tycker om att sparka ................. OCH på allt det här (som om det inte är nog) en uttråkad, galen KATT som tycker det är alldeles för få råttor och möss att jaga här i villakvarteret. Sitter utanför dörren och jamar och skriker! Släpper man in honom busar han runt och leker och gömmer sig och hoppar fram och är på värsta bushumöret o vem fan orkar med att lyssna på en sån aktivitet mellan kl 3 till 9 HELA NATTEN!?
 
Inatt höll han på, sen lugna han ner sig och sen vid halv 7 blev han pigg o busig igen och det tog mig EN HALVTIMME att jaga ut odjuret, ut o ut i naturen. 5 minuter senare. Jag skojar inte 5 minuter var det. Så sitter han återigen framför dörren och piper och det e sååååå synd om honom och min käre far går förbi morgonpigg som den är och SLÄPPER IN KATTEN IGEN... Men... tack.
Far får sig en avhyvling som heter duga från en hög-gravid hormonstinn totalt jättefrustrerad, sömnlös dotter och jag jagar ut katten igen. Han gömmer sig nånstans under tiden jag jagar o skäller o sen hör jag hur karln muttrar där ute och pratar med katten- (med bebisröst)
-"men lilla du, får du inte gå in till dom? din lilla stackars söte"..............................................???
 
Sen vid halvnio när Leon vaknar får jag mig en utskällning av honom
-Varför släpper du inte in katten? Du JAGADE ut honom inatt när han bara ville ligga här inne och mysa med oss! Jag såg alltihop! Fy vad du är ELAK mamma! Jag går upp till MORMOR!
(när han bara ville ligga här inne och mysa...? Vilken planet kommer HAN ifrån?)
 
Jag strejkar från mitt liv. Jag säger upp mig. Jag höjer vit flagg. Jag hoppar framför ett tåg. BARA JAG FÅR SOVA!
 
hepp, dax att sminka över påsarna under ögonen och dra på playdate. Bara le och vinka Jessan. Leee och vinka
 
"Vi är kompisar och gulliga och alldeles alldeles underbara!"
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: