Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

Piratpartist

Kategori: Allmänt

Jag har ju noll koll på politik. Är jag blå eller röd eller neutral eller vafaan e jag.
 
Har typ röstat olika alla år förutom en period då jag snöade in på KD (??) av alla partier. De hade bäst familjepolitik tyckte jag. Fast dom är ju anti homosexuella så det går ju absolut inte med min jämnställda och humana inställning till människans olikhet och rätt till att vara sig själv.
Så nu när jag är hemma (sjukskriven på heltid, var hos läkarn igår med mitt onda bäcken så nu slipper jag bli orolig om bebis inte kommer som planerat, behöver INTE gå o jobba halvtid mer iaf! Skönt!)
 
Så har jag haft tid att titta lite på det här "Almedal" och politiker som pratar. Tyckte sjukt mkt om nya ledarn för miljöpartiet och drog med mig Nicklas i nån politisk diskussion (han är oxå väldigt ointresserad) men det är ju viktigt att veta vart man står så vi gjorde ett politiskt test.
 
Jag fick en chock i mitt resultat. Jag blev en klockren Piratpartiskt????
Vilka faan är piratpartiet??? Ett Kalle Anka-parti?
 
 
Piratpartiet....
 
Fick ett roligt mess igår av en av mina bästa barndomskompisar att hon tänkte på mig för hon satt o titta på "Allsång på skansen" där the bobbers gamle frontsångare bjöd på deras "Genies coming genies coming back tomorrow" citat: du lyssnade jämt på den och vi spelade alltid boppers hemma hos dig. Nostalgi!
 
Vi tittade inte ens på allsång igår och jag hade ändå berättat för Nicklas samma dag (igår alltså) att "min första cd var "the boppers" jag tyckte dom var skitbra. Kan du fatta?"  Coincidence!!
 
Finns flera sjukt pinsamma faktorer här som ni kan se.
1. Min första cd-skiva var "The boppers" som jag var sjukt stolt över. Jag är inte så här jävla lastgammal, min första skiva fick jag typ -91 och jag menar då var ju ändå Madonna poppis, Michael Jackson, Sverige hade      Dr. Alban (wow) och det började komma massa eurodiscolåtar. Som ju senare blev min nisch. Eurodisco. Fast... kärlek till the boppers här alltså..
2. Jag lyssnade så mkt på den här skivan så att IDAG år 2013 förknippar mina gamla polare mig fortfarande med dom. Men jag måste rätta till det här lite. Favvo-låten var inte "geenies coming" det var faktiskt nummer 7 på skivan. Den här:
 
 
 
 
Fast "the boppers" då...
 
Tycker faktaiskt fortfarande den är rätt bra. Varför snöade jag in på att vara så normal som möjligt när det skulle vart mkt coolare om jag blev en renodlad "RockaBilly-tonårs-tjej" ???
Jaja, jag försökte få Nicklas att köpa en Wunderbaum till bilen igår men han vägrade. Så hon bor väl i mig. Rocka-billy Jessan. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: