Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

Uscha!

Kategori: Allmänt

Var på jobbet en timme idag sen började allt snurra, jag trodde jag skulle spy o dö och ungarna skrek högre en nånsin och hela världen blev helt surrealistisk. Jag gick in o la mig på ett badrumsgolv och världen fortsatte snurra och sen åkte jag hem.
Nu har jag sovit i 2 timmar för mådde illa hela natten men trodde det var vanligt gravillamående men nu vettesjutton. Går magsjuka på jobbet men mår fortfarande "bara" illa. Käkar antibiotika (hade tydligen urinvägsinfektion...??) så kanske en reaktion mot den, jag vet inte. Jag kunde inte jobba iaf.
 
Synd om mig.
 
Igår satt jag och Leon i köer i 2 timmar hem från fritids o jobbet. SJUKT!
Men nedan följer en lista på saker man kan göra när man är fast i en bil i timmar. En uttråkad 6-åring och en mamma som höll på o bli galen.
 
* Ta vad som helst i bilen och gör dom levande och lek en lek. Vi hade just hämtat ett par skridskor. Vi tog en varsin och dom blev kära och hette Tyke och Kimme. Kimme höll på o dö flera gånger på en soptipp och dom kom ideligen ifrån varandra. Dramatiskt värre. Och Tyke var tvungen att vila så fort jag fick chans att hålla båda händerna på ratten.
 
*Sjung högt och inlevelsefullt med i alla sånger på radion. Leon var en hejare på detta. (fast han överröstade ju inte mig förståss ;)
 
*Facebooka om ditt elände och försök få action och underhållning och sympatier därifrån. Gick sådär.
 
*Hitta en ficklampa och ge barnet som han kan leka med. Det var roligt i 10 minuter.
 
*Passa på o ring en gammel vän. Som du alltid har dåligt samvete för att du aldrig ringer till. Ypperligt tillfälle.
 
*Prata om allt kul som händer utanför. "Kolla den stackarn, han ser ut o frysa" (det blev typ aldrig roligare än så)
 
*Hitta på ord från bokstäverna från nummerplåten på bilen framför. I vårt fall "SGN" blev sol, gran, nål, osv osv. Can go on forever. Men Leon blev sur för jag var mkt bättre än honom så vi avslutade detta snabbt.
 
Nu ska jag krya på mig.
 
Kram kram.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: