Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

Konsten att vara kvinna

Kategori: Allmänt

Har ni läst boken "Konsten att vara kvinna" med Caitlin Moran? Om inte. Gör det!
 
Mest blir man ifs förbannad för hur en kultur i ett samhälle kan vara så fruktansvärt seglivat trots att vi nu kommit in i framtiden och svävar runt på 2000-talet. Jag har alltid varit feminist. Skrikit högt, garvat mycket och tagit mig friheter i likhet med männen. Folk har blivit sjukt provecerade har jag märkt men jag har alltid kört på ändå. Vi är ju alla människor och har lika rättigheter att leva utefter våra personligheter och önskemål, har jag alltid tänkt. Vi är ju inte skapade i 2 olika flaskor med etiketterna "MÄN" och "KVINNOR" Vi är alla olika, oavsett kön och bör behandlas med respekt efter vår individ och beteende. När vi visar att vi slår ihjäl andra människor eller är elaka som fan och inte kan bete oss det minsta i ett samhälle DÅ kan vi döma tycker jag. Man kan inte döma en tjej för att hon älskar att leva, väljer att gå klädd i trasiga strumpebyxor och för korta kjolar, älskar att festa till det och vara berusad, att hon har en totalt ohämmad och fri syn på sin sexualitet. Till henne kan man bara säga GRATTIS!
 
Mitt favoritcitat ut boken. Sid. 82.
"Hon är coolast, hon har en gudomlig häck. Alla borde vara lite mer som hon. Häckla alla värdeslösa nedärvda dumheter. Nya, snabba och fria. Skratta och knulla och inte vara fega för att ställa nån mot väggen- varken pojkvänner eller politiker- om de är korkade eller har fel. Och PÅ HÖGSTA VOLYM. SOM ROCK!!!"
 
Åh. Jag blir helt kär. Hade det inte varit för min biologiska klocka och för det faktum att Nicklas plötsligt stod där på krogen en kväll med sina smilgropar, sina djupa vackra ögon och ville bjuda mig på en drink och jag föll hals över huvud så hade jag utan tvekat gärna fortsatt min resa som singel mamma som varannan helg bjöd på mina äventyr ute på krogen, i alla möten med udda, konstiga, roliga och fantastiska människor. Och som fortsatte slåss mot fördomar mot singelmammor med näbbar och klor. LÄTT! För det finns faktiskt inte hälften så mkt fördomar mot singel pappor. Men singelmammor?????? Det är SORGLIGT! Hur människor med tråkiga liv PRATAR!
 
 
Så, tack för den urholkningen.
Vi skullat gå på familydate med min gamla högstadie-bästa-kill-kompis-familj idag (han som jag tog i hand när jag var 15 och svor att vi skulle gifta oss när vi fyllde 30 om vi fortfarande inte hade hittat nån......) (tur att det inte blev så, hade ju varit jättekonstigt)
 
Hursomhelst var dom sjuka så nu ska vi ut i pulkabacken istället! :D
 
KRAMAR!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: