Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

Mission

Kategori: Allmänt

Jag tror alla har ett mission on earth! Mitt är nog att provocera normer och att sprida snällhet. Och att öka statusen i att vara snäll. Det är typ lågstatus att vara snäll. Det borde ju vara det viktigaste, på alla arbetsplatser, som förebilder, i samhället osv. Men nu är det "elakast vinner" Jag ska protestera. Om jag så förlorar. Jag kanske blir 90år och all ondska lever kvar och dåliga stämningar och allt skitsnack och feghet och rädslor. Allt är kvar men kanske kanske har jag spridit nåt frö. Kämpa snällhet kämpa! Det goda vinner alltid!
 
En indian satt och pratade med sitt barnbarn.
Han sa: ”-I alla människor bor det två vargar som slåss.

Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka, 
arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.

Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet, 
välvilja, empati, sanning och tillit”.

”Vilken varg vinner?”, sa barnet.

”-Den du matar”, sa den gamle mannen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: