Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

INNIN

Kategori: Allmänt

Hej!
Nu har jag drömt förstår ni. Och ni får gärna tycka att jag ballat ur men VAR i det här samhället kan jag balla ur annat än på min egen blogg? Nej. Precis. 
Drömmen:
Fick se en bild på hur Leon satt i en sandlåda med en oidentifierbar liten unge. Hörde Leons pappas (?) röst där han säger "Leon vill inte leka med någon annan. Han vill bara leka med Innin" (Hans pappa kan ha en ganska mäktig och djup röst när han sätter den sidan till)
 
Då vaknar jag. Klockan är 4 på natten och jag tänker "men gud vilken konstig dröm" och försöker somna om. Men namnet "Innin" vill INTE släppa mig och ni vet när ens inre röst bara "du måste ta reda på vad det betyder". Så jag var ju tvungen att googla från min mobil mitt i natten. På Innin.?? Efter ett "menade du innan? (haha)
fick jag fram att det var en Sumerian goddess, Queen of heaven och fruktbarhetens, sexualitetens, kärlekens och krigets (?) gudinna.
Blev lyrisk och kunde inte somna om. Vad säger man natten efter man vart på ultraljud, får se sin dotter för första gången och får en sån här dröm?? jag säger bara... fettcoolt.
 
Här får ni bilder på Innin, Innana osv. (kärt barn har många namn)
 
 
 
 
 
 
Inanna (Sumerian Inannasumerianblack.png DINA NA; Akkadian DINGIRINANNA DINANA ) is the Sumerian goddess of sexual love, fertility, and warfare. Alternative Sumerian names includeInninEnninNinninNinniNinannaNinnarInninaEnninaIrninaInniniNana andNin, commonly derived from an earlier Nin-ana "lady of the sky", although Gelb (1960) presented the suggestion that the oldest form is Innin (DINNIN)
 

INANNA

Journey to the Dark Center

I am the daughter of the Ancient Mother,
I am the child
of the Mother of the World.
I am your daughter
O Ancient Mother,
I am your child
O Mother of the World.
O Inanna! O Inanna!
O Inanna!
It is you who teaches us
to die, be reborn and rise again.
Die, be reborn, and rise!
Herstory/Lore
Queen of Heaven and Earth

Kommentarer


Kommentera inlägget här: