Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

Förvirrad 2

Kategori: Allmänt

Igår var jag så förvirrad att jag körde fel väg ut från jobbet och Leon undrade vart vi skulle 
-Oj, jaja, vi kör den här vägen idag istället..
 
Sen, 2 sekunder senare glömmer jag bort att jag kör fel väg och svänger in på Leons skolas väg (fast jag redan har ungen i bilen)
-Asså vad gör du mamma? Vad ska vi göra i min skola?
-MEN HERREGUD, VAD HÅLLER JAG PÅ MED!?!? Här blir jag smårädd för mig själv och min uppenbara alzheimers sjukdom till följd av Gravididetskoma. Så jag tvärbromsar och gör en u-sväng och kör rätt.
 
Innan detta på jobbet så ska vi på utflykt i skogen och äta mellanmål och min kollega kommer med kameran. "Vart vill du ha kameran Jessica?" Tydligen svarar jag "I min röda jacka, jag tar den" Tar kameran och försvinner. Säkert är detta sant. I min hjärna tog jag aldrig nån kamera. Efter mycket letande och 3 hysteriska hönor som diskuterar huruvida vem som gjorde vad och sa vilket så går vi utan kamera. Ändå glada i hågen förståss. Gladast var nog jag för jag har ju alltid rätt men tänker "den kommer snart fram"
 
När jag ska hem hittar jag jobb-kameran i min privatjacka...... nough said.
 
Idag har det gått riktigt bra. Förutom vissa felsägningar. Jag tänker rätt men ut kommer nåt annat.
"Vart är tidningen du ritade?"
"Jag har inte ritat på nån tidning?" 
"TECKNING! Teckning menar jag hjärtat.." osäkert nervöst mamma-flin.
 

förvirrad

  1. som inte ens känner till de enklaste fakta som krävs för att kunna hantera den aktuella (vardagliga) situationen på ett lämpligt sätt eller inte är förmögenatt agera på ett lämpligt sätt på grund av nedsatt mental förmåga, kanske på grund av mental sjukdom; som inte är insatt i den aktuella situationen, och därmed, medvetet eller omedvetet, beter sig oregelbundet; som uppvisar nedsatt förmåga att tänka klart och rationellt, ofta med glömska inblandat
OJOJOJ... Bara 19 veckor kvar... (Eller nej, det blir ju 7 resor värre när man ammar! Jag får vara glad om jag kommer att klara av mina toalettbestyr!)
 
 
 

Kommentarer

  • Mikaela säger:

    Låter helt normalt i mina öron när det gäller dig ;)

    2013-03-01 | 17:12:28

Kommentera inlägget här: