Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

De gravida männen.

Kategori: Allmänt

Hej!
Tänkte lista några bra saker med att vara gravid och några mindre bra saker.
 
Det som är BRA med att vara gravid.
+ Man bär liv. Man gör lite nytta på jorden. Befolkar den. Känns som ett bra syfte.
+Man slipper mens. Read again. INGEN MONTA PÅ 9 MÅNADER! Och ammar du så stannar den borta ännu längre! Man slipper mens i ca 1 år och 3 månader. Det är nåt att hurra för.
+Man slipper jobba.(Om man får besvär av sin graviditet) Vilket innebär att man kan få sjuk-kassa och ligga i soffan och käka praliner. Om än med smärta men du slipper de dagliga tråkiga rutinerna.
+Man KAN drabbas utav hormoner vilket gör en helt jävla wacko och innebär att man ÄLSKAR att nuppa. Intensivt och ofta.
+Man får äta massa skit och man kan skylla på att man äter faktiskt för två..  Se det lite som en livspaus i all mat och träningshysteri. Nej tack. Jag ligger här och är gravid och är sååå sugen på milkshakes. Varje dag..
 
Det som är MINDRE BRA med att vara gravid.

-Över-Känsligheten. "Hon menade nog mig när hon höjde på ögonbrynet. Jag måste ut på toa o lipa Buhuuhuuu" patetiskt.
-Illamåendet. Som börjar direkt och man får INTE bli sjukskriven pga av lite illamående, nej det hör till, upp o hoppa bara! När man är grön i ansiktet och mår skiiiiiiit. Förjävligt.
-Foglossning. Ont i musbenet, ont i höfterna, du kan knappt gå. (och tro inte det går över bara för att ungen är ute nej räkna med att dras med eländet till bebis är cirkus 5 månader...
-Massa mer fysiska besvär. Ryggont, svårt att andas för lungorna är hoptröckta, svindel och yrsel osv osv osv...
-Kroppen går det åt helvete med. Du blir fet ful och svullen. Du kan komma tillbaka men det tar ett tag. Tänk ett år.
 
Låter väl roligt det här?
 
Sen tycker jag oxå hela gravid grejen är och kommer förbli en riktig kvinnofälla. Hade det vart karlar som "BAR LIV" och "JAG ÄR GRAVID!!" Hade det utan tvekan setts som den vackraste uppgiften på jorden. Han hade självfallet blivit GRAVID-LEDIG från dag 1 med full betalning (inget att snacka om där), det hade funnits "GRAVID" parkeringsplatser utanför varenda affär, VIP-ingångar utanför alla restauranger eftersom de gravida männen självklart skulle få känna sig minst lika välkomnade och levande som alla oss andra. De gravida männen skulle höjas till skyarna, få gå på röda mattor, hullas och gullas med.
 
Men nu är det kvinnan som är gravid. Vi får jobba in i det sista. Vi får bråka, gråta och slåss mot arbetsgivare och föräkringskassan om att vi faktiskt MÅR DÅLIGT utav graviditeten och vi MÅSTE få slippa jobba. Vi får offra våra kroppar och löner pga av att vi älskar barn och vill ha välmående familjer. Så det är sååå många mer minus än de som listas ovan. Pga hur vårt samhälle ser ut. Med massa ogravida män på toppen.
 
Tack och hej en feminist-tjej!
 

Kommentarer

  • sara säger:

    Love it!!!

    2013-12-28 | 15:30:42

Kommentera inlägget här: