Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

1a snön

Kategori: Allmänt

Jag borde: städa, träna, vika tvätt. Jag orkar inte. Tror det är pga väderomslag jag är så här trött.
Ligger o myser ett tag till. Just because i can!
 
Ville skriva av mig angående olyckliga människor. Som envisas med att vara ihop. Par. Gifta. Sambos. Som bråkar, har det destruktivt. Gör varandra olyckliga. Jag ser dom när jag handlar, jag har väl nåt sånt i min omgivning.
Jag säger: gör slut.
Är du inte lycklig med den du lever med: gör slut. Självklart går det upp o ner, självklart upplever alla par tristess mellan varven, det är inte det jag menar. Då går det ju o lappa bara man piffar till det lite igen. Sparar pengar till en resa, skaffar nåt gemensamt mål, u name it.  Vattnar gräset lite. Håll ihop då för guds skull. Nej, jag menar när missbruk, ondska, bristen på tillit eller ren elakhet ställer till det. Makt är oxå ett missbruk. Gör slut då.
 
Jag är mycket hellre olycklig, fattig och ENSAM än olycklig, rik och tillsammans med en idiot. För är man själv och olycklig och kämpar på så finns det åtminstone en strimma ljus i mörkret, ett hopp om att det blir bättre längre fram. Man har en CHANS att träffa nån o bli lycklig igen. Men i ett dåligt förhållande? Där finns det bara mörker o jag ser ingen anledning att sitta där. O bara sluka den energin. Gör slut då. Det må vara synd om fattiga ensamstående föräldrar men det är möcke mer synd om olyckliga. Stackare. Som blir nedtryckta och tvingas leva med ondska. O dom är det oftast ingen som ser...
 
Jag är lycklig nu föralldel! Det här handlar inte om mig. Långt ifrån. Men jag ville bara vädra mina åsikter. O Nicklas vet vart jag står så vi är rätt bra på att vattna! :)
 
Puss o kram!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: