Supermissjess

Här kan du följa mig i mitt oerhört flashiga liv! Jag reser runt jorden och handlar bara de senaste inom mode och märkes... nej, jag driver. Följ med på en alldaglig resa genom vardagspussel, kärlek, toppar och dalar! Lite själsliga funderingar ibland, lite roligt ibland och lite boring o meningslöst ibland. Men jag älskar det för det är... Mitt Liv.

"Gyllene dimman"

Kategori: Allmänt

Hej!
När jag låg i mammas mage så spelade min pappa in en videosnutt hur mamma går hög-gravid längs en strand, deras vita gamla volvo står parkerad och hon sparkar lite på stenarna längs vattebrynet och samtidigt spelas väääärldens finaste låt. Och i slutet av filmen kommer en ny filmsnutt när jag är född och ligger i vagnen på samma strand med ett litet hjärta över mig. 1980 var året men min farsa han kan han! Finns typ ingen bättre känsla än att titta på denna film med gammal super 8 kvalitet som flimrar.
Jag var så såklart tokinfluerad  och gjorde nån liknande film när Leon föddes men hittade aldrig samma låt! Den fanns inte på youtube, mailade han som skrivit den men fick inget svar o yada yada, hittade inget. Samma sak nu. Låten går så här:
 
"Inne i den gyllene dimman, ligger du ännu så trygg, långt långt bort från världen utanför.
Långt bort från allt tokigt och styggt."
 
Det e typ det enda jag kan. Gösta Linderholm...
GLÖM ALLT JAG SKREV! JAG HITTA DEN JUST PÅ SPOTIFY!!! JAG ÄLSKAR SPOTIFY!!!!
 
Är i vecka 29 nu. Så läste vad som stod om vecka 29. Jag började garva. Vi har typ inte boat nånting. Ungen kommer få massa kärlek bara, det e det viktigaste!
 
Har du och din partner börjat boa än? Boande innebär att hemmet och rutinerna iordningställs och ses över inför den nya familjemedlemmens ankomst. Ni kanske köper barnvagn, skötbord, vagga och spjälsäng. Tänk på att vissa barnvagnsmodeller måste beställas i god tid. Var ska skötbordet stå? Vilken barnvagn har fått bäst i test? Måste vi ha en ny barnvagn? Vagga kanske ni inte behöver och spjälsängen kan ni kanske vänta med. Bilbarnstol är ett måste om barnet ska färdas i bil.

Boandet innebär kanske också att ni organiserar hemmet på andra sätt. Lagar trasiga möbler. Flyttar, bygger ut eller renoverar? Städar i källaren? Målar om och tapetserar? Eller kanske syr gardiner och vårdar kläder. Allt för att skapa ett välkomnande hem. Gör en lista på vad ni vill ska göras - men ställ inte alltför höga krav på er själva.


från vårdguiden...

Nu ska jag vila sen ska jag göra mig iordning för lite AW ikväll. Trevligt trevligt! (har fått ont i halsen igen... försöker ignorera detta löjliga faktum!)

Puss o Kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: